صنایع پی وی سی ایران

صنایع پی وی سی ایران

صنایع پی وی سی ایران تولید کننده مصنوعات پی وی سی در ایران و خاورمیانه
صنایع پی وی سی ایران

صنایع پی وی سی ایران

صنایع پی وی سی ایران تولید کننده مصنوعات پی وی سی در ایران و خاورمیانه

خط تولید لوله های پی وی سی


پلیمر و افزودنی‌ها به دقت وزن می‌شوند و سپس به واحد اختلاط (میکسر) می‌روند.

مواد اولیه تولید لولهمیکسرهای با سرعت بالا، مواد اولیه را با یکدیگر مخلوط می‌کنند تا یک مخلوط خشک یکنواخت حاصل شود. در این مرحله، دمایی بالایی از طریق اصطکاک در میکسر ایجاد می‌شود. در مراحل مختلف فرآیند اختلاط، افزودنی‌ها ذوب شده و روی سطح دانه‌های PVC را پوشش می‌دهند. پس از رسیدن به دمای مناسب، مخلوط به صورت اتوماتیک به یک مخزن خنک‌کننده انتقال می‌یابد و دمایش به سرعت  کاهش می‌یابد.

اکسترودر[1]   قلب فرآیند تولید لوله‌یPVC-U است، که دارای یک سیلندر که در آن مارپیچ‌/مارپیچ‌های دقیقی می‌چرخند که قابلیت تنظیم دما دارد و دمای بالا ایجاد می کند.  محصول مرحله‌ی قبل از طریق گرما، فشار و برش به حالت «مذاب» می رسد. در حین گذر از میان مارپیچ، ذرات PVC از تعدادی نواحی حرارتی می‌گذرد که باعث تراکم، یکنواختی بیشتر و گازگیری از جریان مذاب می‌شود. آخرین ناحیه،مواد از داخل قالب عبور می کند تا لوله بر اساس اندازه قالب تولید شود. طراحی قالب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که تأثیر زیادی روی یکنواختی خواص محصول نهایی دارد.

دستگاه میکسر آزمایشگاهی  تولید لوله
پس از آن که لوله از قالب اکسترودر خارج شد، در یک کالیبراتور[2] به اندازه‌ی مطلوب می‌رسد. طول کالیبراتور در حدود سه برابر قطر لوله است. این طول برای ثابت کردن قطر لوله قبل از مرحله‌ی پایانی سرمایش در حمام آب با دمای کنترل شده ضروری است.

دستگاه تعیین اندازه لوله
لوله به وسیله‌ی یک دستگاه کشش با سرعت ثابت از مراحل کالیبراسیون و سرمایش عبور می‌کند. در نهایت چاپگر مشخصات لوله و یک اره اتوماتیک طول لوله را تنظیم می کند.

در نهایت برای تولید لوله چسبی یا لوله های اورینگی یک دستگاه کوپله روی یک سر لوله مادگی ایجاد می کند، مادگی برای اتصال با با واشر لاستیکی و مادگی برای اتصال با چسب.

تولید انواع لوله با کوپله زن

لوله های چسبی در سایز و ضخامت های مختلف بنابر کاربرد آبرسانی تخلیه فاضلاب زیرزمینی بدون فشار تخلیه فاضلاب ساختمان و مخابراتی تولید می گردند. 

لوله چسبی
 


1. اکسترودر ماشینی است که به آمیزه لاستیکی و پلاستیکی تجزیه شده نیرو واردساخته تا با فشار در انتهای دستگاه از میان یک قالب عبور نموده و محصولی نواری شکل با سطح مقطع خاص تولید نماید.

2. کالیبراتور به کمک جریان هوا یا وکیوم لوله را به اندازه مطلوب از لحاظ قطر می رساند

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.